Διακρατική συνάντηση στην Πορτογαλία για το πρόγραμμα ανάπτυξης ικανοτήτων STEM


Τι σημαίνει STEM; Ποια η διαφορά μεταξύ STEM και STEAM; Σε ποιο βαθμό έχουν εισαχθεί σήμερα στην εκπαιδευτική διαδικασία και ποια εργαλεία έχουν δημιουργηθεί; Ίσως έχετε ακούσει γ’ αυτούς τους όρους, ή ίσως σας είναι κάτι εντελώς νέο, πάντως το STEM δεν είναι καινούργιο, αντίθετα γίνεται ολοένα και πιο επίκαιρο τα τελευταία χρόνια καθώς οι εκπαιδευτικοί αναζητούν πιο αποτελεσματικούς και ουσιαστικούς τρόπους να παρακινήσουν και να κάνουν πιο συνεργατικούς τους μαθητές μεταξύ τους.


Ο όρος “STEM” ορίζεται από τα αρχικά (στα αγγλικά) των λέξεων Επιστήμη, Τεχνολογία Μηχανική και Μαθηματικά, ενώ στον όρο “STEΑM” προστίθεται η λέξη «Τέχνη».

Όμως η εκπαίδευση STEM είναι πολύ περισσότερο από μια απλή παράθεση λέξεων, είναι μια φιλοσοφία της εκπαίδευσης που αγκαλιάζει τις δεξιότητες διδασκαλίας και τα μαθήματα με τρόπο που μοιάζει με την πραγματική ζωή.


Η εκπαίδευση STEM συνεχώς εμπλουτίζεται όσον αφορά την μεθοδολογία της αλλά και τις τεχνικές και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί, αξιοποιώντας και τις τεχνολογικές εξελίξεις, ώστε να κάνει την εκπαίδευση αποτελεσματικότερη, ουσιαστική και προσβλέποντας στην ενεργή συμμετοχή του μαθητή.


Η Επιμορφωτική Κιλκίς, με έντονη δραστηριότητα πάνω από 20 χρόνια στην εκπαίδευση και κατάρτιση, συμμετέχει ως διακρατικός εταίρος στο έργο “STEM Capacity Building” (πρόγραμμα Erasmus+ KA2 – Στρατηγικές Συμπράξεις). Στο έργο συμμετέχει και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς ως διακρατικός εταίρος.


Η 5η και τελευταία συνάντηση συντονισμού του έργου πραγματοποιήθηκε στην πόλη Sesimbra της Πορτογαλίας, στο διάστημα 2-4 Ιουλίου 2018 και φιλοξενήθηκε από το CREF (Centro de Recursos Educativos e Formação). Στη συνάντηση συμμετείχαν 15 εκπρόσωποι εκπαιδευτικών φορέων – εταίρων από την Ελλάδα, Λιθουανία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ολλανδία. Την Επιμορφωτική Κιλκίς εκπροσώπησαν ο διευθυντής της Παναγιώτης Αμοιρίδης και ο Περικλής Κοσμίδης. Από τη ΔΙ.Δ.Ε. Κιλκίς συμμετείχε ο κ. Γιάννης Λιναρδάκης, Γυμνασιάρχης του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς.


Στο πλαίσιο του έργου δημιουργήθηκε ένα «Μακροχρόνιο Πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης» (Long-Term PDP) για εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι θα εφαρμόσουν μία ενιαία προσέγγιση διδασκαλίας STEM, καθώς και online εκπαιδευτικά μαθήματα μέσω MOOC (Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα).


Πληροφορίες για το έργο και τα παραδοτέα πρόκειται να αναρτηθούν στη ιστοσελίδα του (https://steam.ugdome.lt/).


Την τελευταία μέρα της συνάντησης οργανώθηκε ανοιχτή εκδήλωση για την παρουσίαση των παραδοτέων του έργου την οποία παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από σχολεία της περιοχής.

Το έργο ολοκληρώνεται τον προσεχή Οκτώβριο με την υποβολή της τελικής έκθεσης απολογισμού.


Περισσότερες πληροφορίες για το γενικό πλαίσιο του έργου και τα αναμενόμενα αποτελέσματα αναφέρονται στο http://epimorfotikikilkis.blogspot.gr/2017/01/stem-capacity-building.html