6+1 μύθοι και αλήθειες για τα επιδοτούμενα προγράμματα Voucher!

Εδώ και αρκετό καιρό στην καθημερινή μου εργασία αλλά και από επαφές του φιλικού περιβάλλοντος, δέχομαι ερωτήματα από ανέργους και επιχειρηματίες σχετικά με το Voucher, τα οποία προκύπτουν από απόψεις του «αέρα» και όχι από αξιόπιστες πηγές. Επειδή «κυκλοφορούν» ορισμένες αναληθείς απόψεις για το Voucher, πιστεύω ότι είναι χρήσιμο για τους ωφελούμενους και τις επιχειρήσεις να εξηγήσω-μέσα από την εμπειρία μου στην εργασία- τις παρερμηνεύσεις που έχω εντοπίσει.


Ποιες είναι λοιπόν οι αλήθειες γύρω από τα επιδοτούμενα προγράμματα Voucher; Δώστε προσοχή στα ακόλουθα!

Μύθος 1ος : Το πρόγραμμα Voucher είναι ένα από τα προγράμματα που δημιουργούνται από την Ε.Ε. και το κράτος, απλώς… για να υπάρχει δουλειά στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ). Αλήθεια: Το Voucher συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. και το κράτος, για να δώσει στο επιτρεπόμενο διάστημα πνοή στην ανεργία και στον επιχειρηματικό κλάδο, πιστοποιημένες γνώσεις στους ωφελούμενους σε αντικείμενα κατάρτισης αλλά και ένα εκπαιδευτικό επίδομα. Τα ΚΔΒΜ είναι οι μόνοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί που μπορούν να προσφέρουν τις κατάλληλες υπηρεσίες για να πραγματοποιηθεί η κατάρτιση. Ωστόσο, παρότι τα ΚΔΒΜ είναι εκπαιδευτικοί οργανισμοί, λειτουργούν με τις ίδιες ανάγκες και τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε ιδιωτική επιχείρηση ανεξαρτήτως αντικειμένου.

Μύθος 2ος: Είναι προγράμματα ευκαιριακά χωρίς ουσία για τον ωφελούμενο Αλήθεια: Η αξία κάθε «πράγματος» έγκειται στη χρήση του! Αν ο ωφελούμενος αντιμετωπίσει το πρόγραμμα σαν μια πραγματική ευκαιρία επαγγελματικής ανέλιξης, το πρόγραμμα όχι μόνο θα του προσφέρει σημαντικές γνώσεις για την εργασία αλλά θα ενισχύσει το βιογραφικό με την αντίστοιχη πιστοποίηση (που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να δώσει αμοιβή για να καταρτιστεί και λάβει τη σχετική πιστοποίηση). Επιπλέον ο ωφελούμενος έχει την ευκαιρία μέσω της συνεργασίας με την επιχείρηση πρακτικής άσκησης να διδαχθεί εν ώρα πραγματικής εργασίας, να παραμείνει ως εργαζόμενος στην επιχείρηση ή και να προταθεί σε κάποια άλλη. Ειδικά για τους καιρούς που ζούμε, όλα τα προαναφερόμενα είναι ανταγωνιστικά εφόδια του ωφελούμενου στην αγορά εργασίας.

Μύθος 3ος: Υπάρχουν μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις στην καταβολή του εκπαιδευτικού επιδόματος.

Αλήθεια: Η καταβολή του εκπαιδευτικού επιδόματος γίνεται ανά στάδιο όπως προβλέπει η προκήρυξη.

Μύθος 4ος: Η συμμετοχή των ωφελούμενων είναι χρονοβόρα και απαιτούνται πολλά δικαιολογητικά από την υποβολή της αίτησης μέχρι και την λήξη του προγράμματος Αλήθεια: Η διαδικασία δεν είναι χρονοβόρα-αρκεί ο ωφελούμενος να είναι καλά προετοιμασμένος σε όλα τα στάδια. Αυτό ισχύει όχι μόνο για το Voucher αλλά και για οποιαδήποτε άλλη συμμετοχή σε πρόγραμμα ή ακόμη και θέση εργασίας. Δηλ. ένας καλά οργανωμένος φάκελος με τα σταθερά δικαιολογητικά (π.χ. ταυτότητα, τίτλος σπουδών, βιογραφικό κ.λπ.) είναι βοηθητικός για τον ωφελούμενο σε κάθε περίπτωση. Επίσης, η συχνή επικοινωνία με το ΚΔΒΜ βοηθάει στην έγκαιρη οργάνωση των δικαιολογητικών.

Μύθος 5ος : Οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις της πρακτικής στο πλαίσιο του Voucher δεν έχουν να κερδίσουν κάτι.

Αλήθεια: Οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις πρακτικής άσκησης κερδίζουν: άτομο ή άτομα που θα εκπληρώσουν εργασιακά καθήκοντα σε θέση αντικειμένου της πρακτικής άσκησης καθώς και δικτύωση στην αγορά εργασίας. Επιπλέον, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο της μετατροπής της πρακτικής άσκησης του ωφελούμενου, σε πρόσληψη. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται έτσι, μια ευκαιρία στην επιχείρηση να διατηρήσει τον ωφελούμενο στην θέση εργασίας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που ορίζει η Πρόκληση ή και για περισσότερο. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι προσφέροντας μια θέση πρακτικής άσκησης σε έναν άνεργο, οι επιχειρήσεις προσφέρουν παράλληλα «ένα χέρι βοηθείας» στον ίδιο-από κοινωνικής άποψης.

Μύθος 6ος: Υπάρχει οικονομική ή άλλου είδους δέσμευση για τη συμμετοχή των επιχειρήσεων πρακτικής άσκησης.

Αλήθεια: Για την επιχείρηση πρακτικής άσκησης δεν υπάρχει καμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση. Η μοναδική δέσμευση είναι στο διάστημα της πρακτικής άσκησης να μη γίνει απόλυση άλλου εργαζόμενου ατόμου, γιατί είναι αντιδεοντολογικό.

Μύθος… +1: στο σημείο αυτό ίσως κάποιοι αναρωτιέστε, αν μέσω του σχετικού άρθρου έχω στόχο να σας πείσω ως εκπρόσωπος του ΚΔΒΜ2 Επιμορφωτική Κιλκίς Μ.Ε.Π.Ε. για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα Voucher. Μύθος ή αλήθεια; Για να είμαι ειλικρινής η απάντηση είναι… κάπου στην μέση! Ναι, έχω στόχο να σας πείσω για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα Voucher- όχι όμως με δόλιο σκοπό. Θεωρώ ότι το Voucher προσφέρει γνώσεις, εμπειρίες, δικτύωση, συνεργασίες που αξίζουν για κάθε συμμετέχουσα πλευρά. Εξάλλου, η επιλογή της αξιοποίησης ή όχι του προγράμματος Voucher, είναι ξεκάθαρα δική σας!


👉 Μείνετε συντονισμένοι στις σελίδες της Επιμορφωτικής και γνωρίστε σε επόμενο άρθρο: γνωρίσματα της τηλεκατάρτισης και επαγγελματική εκπαίδευση

👉 Αν θεωρείτε ότι το άρθρο σας βοήθησε, μοιραστείτε τις πληροφορίες άφοβα!


Επιμέλεια άρθρου: Αναστασία Τραϊανού, υπεύθυνη διαχείρισης εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων στο ΚΔΒΜ 2 Επιμορφωτική Κιλκίς